למידה מתוקשבת

כל כיתות בית הספר הן כיתות מתוקשבות. בכיתות עמדת מורה מקוונת הכוללת אינטרנט, מקרן ומערכת שמע. שתי כיתות בבית הספר מצוידות באייפד אישי לכל תלמיד ובאפל TV. בנוסף, בבית ספר חדר מחשבים ופינת מולטימדיה המונגשים עבור אנשים בעלי נכויות פיזיות.

בבית ספרינו שיעורים רבים מתקיימים בשילוב של עמדת מורה מקוון. בשיעורים אחרים משולבים בנוסף גם אמצעי קצה טכנולוגיים (מחשב נייח, מחשב נייד, מחשב לוח ועוד) לכל תלמיד. דגם זה של הוראה הופך את התלמידים לפעילים יותר במהלך השיעור, משך זמן ההוראה הפרונטלית מתקצר, והלמידה הופכת מעניינת ומשמעותית יותר. כמו כן, עבור חלק מהתלמידים בבית הספר משמשים אמצעי קצה ככלי תקשורתי.

שילוב אמצעי קצה טכנולוגיים נותן מענה למגמה הרווחת בחינוך שעל פיה הטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מתהליכים פדגוגיים ומאפשרת יישום גישות מתקדמות בחינוך. החדשנות הטכנולוגית פדגוגית מזמנת תהליכי הוראה, למידה והערכה משמעותיים ותורמת לטיפוחם של לומדים עצמאיים העתידים להפוך לאזרחים דיגיטליים המתפקדים באופן מיטבי במאה ה-21.

לאחרונה אנו עדים לשילוב אמצעי קצה כגון טאבלטים וסמארטפונים בהוראה. האייפד נכנס למספר גדל והולך של מסגרות בחינוך המיוחד, בעיקר לתלמידים עם לקויות תקשורתיות, והפך לכלי תקשורתי לתלמידים לא ורבליים. אנו עדים לכך שהכנסת האייפדים למסגרות אלו גרם לשיפור משמעותי הן מבחינה חברתית והן מבחינה לימודית.

אמצעי קצה משמשים ככלי "עוקף לקות" לתלמידים עם צרכים מיוחדים המאפשר צמצום פערים בתחומים שונים, כגון פערים דיגיטליים, לימודיים וחברתיים.

בשנים האחרונות אנו עדים לכך ששילוב אמצעי קצה לתלמידים עם צרכים מיוחדים גרם לשיפור משמעותי בתחום הלימודי ובתחום החברתי.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות